Nabór wniosków: Program „Zapobieganie poważnym awariom i likwidacja ich skutków dla środowiska – Bezpieczny Strażak”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie ogłasza nabór wniosków na rok 2024 w ramach Programu „Zapobieganie poważnym awariom i likwidacja ich skutków dla środowiska – Bezpieczny Strażak”.
Celem Programu jest udzielenie pomocy finansowej jednostkom ochotniczych straży pożarnych z terenu województwa małopolskiego na zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń dla środowiska.
Budżet Programu na 2024 rok wynosi 2.000.000,00 zł.
W ramach Programu można ubiegać się o dofinansowanie na:
-
- zakup lekkiego samochodu specjalnego (samochód musi posiadać oznaczenie ’S’, co będzie weryfikowane na etapie rozliczenia),
- zakup pojazdu / ciągnika typu QUAD, pojazdu ATV wraz z dodatkowym zakupem przyczepy transportowej,
- zakup łodzi ratowniczej wraz z dodatkowym zakupem przyczepy transportowej,
- naprawę samochodu pożarniczego (w tym na zakup części zamiennych). W ramach naprawy nie są kwalifikowane wydatki związane z bieżącą eksploatacją samochodu (m.in. zakup opon, wymiana filtrów, oleju itp.).
Nie jest finansowany zakup jedynie przyczepy transportowej. Musi być ona zakupiona wraz z pojazdem / ciągnikiem typu QUAD, pojazdem ATV lub łodzią ratowniczą.
Zakupione wyposażenie musi być fabrycznie nowe, dopuszczone do stosowania na rynku polskim i nie może być przekazywane na rzecz osób trzecich.
Okres kwalifikowalności kosztów: od dnia ogłoszenia naboru wniosków w ramach Programu do 31.10.2024 r., przy czym zadanie nie może być zakończone przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.
Maksymalne dofinansowanie na jedno zadanie nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikowanych zadania, przy czym:
Termin składania wniosków w ramach ww. Programu – od 14.02.2024 r. do 01.03.2024 r.
Wnioski należy złożyć w następujący sposób:
- w wersji elektronicznej (edytowalny PDF, bez podpisów) należy przesłać przez Portal Beneficjenta WFOŚiGW w Krakowie do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30 (rejestracja do Portalu – przejdź >>). Wniosek elektroniczny nie stanowi podstawy rozpatrzenia wniosku.
- w wersji podpisanej – wniosek wraz z załącznikami będącymi dokumentami opatrzonymi podpisami osób upoważnionych należy dostarczyć w jeden z dwóch sposobów:
- w wersji papierowej do biura Funduszu (ul. Kanonicza 12, 31-002 Kraków),
- przez ePUAP (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Funduszu (adres skrytki ePUAP: /wfosigwkrakow/SkrytkaESP) – UWAGA: wniosek oraz załączniki muszą być podpisane certyfikowanym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym zgodnie z INSTRUKCJĄ >> Nie będą akceptowane podpisane elektronicznie SKANY.
do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30.
O zachowaniu terminu decyduje data i godzina wpływu wniosku do Funduszu.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty znajduję się w OFERCIE>>.
Wniosek do pobrania umieszczony jest na Portalu Beneficjenta.